رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد:
توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 28, 2019 زمان انتشار: 2:57 ب.ظ کد خبر: 5945

فعالیت ۷۳ کارشناس بهداشت محیط در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت گفت: ۷۳ کارشناس بهداشت محیط در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، دکتر اصغر مکارم در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک روز جهانی بهداشت محیط اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت افراد جامعه نظارت بر سلامت مواد غذایی از مهمترین وظایف بهداشتی است و مردم هم باید در این زمینه به مواردی مانند تاریخ مصرف، پروانه بهداشتی و … که نشان دهنده سلامت مواد غذایی هستند توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۷۳ کارشناس بهداشت محیط در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، افزود: این کارشناسان در راستای حفظ سلامت مردم منطقه از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۲ هزارو ۷۶۰ بازدید از ۱۱ هزارو ۴۰۲ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی منطقه صورت گرفته است که در این بازدیدها پنج تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شده است.

دکتر مکارم خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال یک هزارو ۲۴۸ واحد متخلف در بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط جنوب کرمان به محاکم قضایی معرفی شد که چندین مرکز تهیه وتوزیع مواد غذایی هم تعطیل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی می توانند شکایات خود را به سامانه فوریت‌ های سلامت محیط و کار از طریق سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.