درخواست دکتر حمزه از وزیر بهداشت:
توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 15, 2019 زمان انتشار: 10:34 ق.ظ کد خبر: 6259

ضرورت استقرار اورژانس هوایی در جنوب کرمان

نماینده مردم کهنوج در مجلس از وزیر بهداشت خواستار استقرار اورژانس هوایی در مناطق جنوبی کرمان برای کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، احمد حمزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر وزیر بهداشت به جنوب کرمان، گفت: فواصل شهرها در مناطق جنوبی زیاد است در حالی که تنها دو بیمارستان جیرفت و کهنوج توان ارائه خدمات لازم برای مصدومان حوادث راهنمایی و رانندگی را دارند.

نبود جاده‌های استاندارد علت مهم آمار بالای حوادث ترافیکی در جنوب کرمان

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نبود جاده‌های استاندارد را علت مهم آمار بالای حوادث ترافیکی در جنوب کرمان دانست و افزود: متاسفانه بسیاری از مصدومان پیش از رسیدن به بیمارستان‌های جیرفت و کهنوج که برای انتقال به آنها باید ۳۰۰ کیلومتر طی شود جان خود را از دست می‌دهند.

وی از وزیر بهداشت خواستار استقرار اورژانس هوایی در این مناطق شد و ادامه داد: انتظار می رود با توجه به فاصله بالای شهرها از بیمارستان‌ها وزارت بهداشت به استقرار اورژانس هوایی در مناطق جنوبی کرمان توجه ویژه داشته باشد.

نقش موثر اورژانس هوایی در کاهش مرگ ومیر ناشی از تصادفات

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس دهم، یادآور شد: اورژانس هوایی نقش موثری در کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی و افزایش مراقبت‌های بهداشتی اولیه دارد./

پایان پیام