دکتر ایمان قاسم‌زاده:
توسط: لوار ما
تاریخ: می 12, 2018 زمان انتشار: 8:08 ق.ظ کد خبر: 1933

روند پیشرفت در بخش‌های درمان، بهداشت و آموزش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت قابل توجه است

به گزارش لوار ، دکتر ایمان قاسم‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در آیین رونمایی از آرم جدید دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و جشن نهمین سال تأسیس دانشگاه و همچنین تقدیر از خدمات دکتر ابراهیم سعیدی اولین رئیس این دانشگاه، ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از دانشگاه‌های نوپای کشور است که طی مدت ۹ سال گذشته روند پیشرفت آن در بخش‌های درمان، بهداشت و آموزش قابل توجه است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه تربیت نسل متعهد و متخصص از مهمترین اهداف دانشگاه در ارتقای خدمات بهداشت و درمان در منطقه است، تصریح کرد: پژوهش در مراکز آموزش عالی رکن مهم و اساسی است که از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه درخواست دارم با جدیت بیشتری در بحث پژوهش گام بردارند تا وضعیت دانشگاه در حوزه پژوهش پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تغییر آرم دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: با توجه به در دستور کار قرار دادن، طراحی نمادی دارای هویت، صلابت و معانی مرتبط با تمدن باستانی حاشیه هلیل رود و دارا بودن نمادهای علم و دانش پزشکی و فرهنگ شهادت برای آرم دانشگاه با کسب مجوز از شورای گسترش وزارت بهداشت و آموزش پزشکی کار آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: بعد از برگزاری فراخوان طراحی نماد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از بین طرح‌های ارسالی که مشارکت جوانان با استعداد جنوب کرمان در این زمینه قابل توجه بود، یک طرح به عنوان آرم جدید دانشگاه انتخاب شد که شاهد رونمایی آن هستید.

علی کمالی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز اظهار داشت: نقش برجسته استاد در جامعه را می‌توان در همه عرصه‌ها ببینیم، جایی که در یک جامعه استبداد اوج می‌گیرد اگر اساتیدی باشند که نقش معلمی خود را به خوبی ایفا کنند، حاصل آن در هم پیچیده شدن استبداد است.

وی با اشاره بر لزوم تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به پیشرفت واقعی خاطرنشان کرد: سلامت از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه جوامع است، جامعه ابتدا باید سالم باشد تا تربیت‌پذیر باشد و پیشرفت کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: نخستین لازمه ارتقای سلامت نیروی متعهد و متخصص است تا به دور افتاده‌ترین نقاط جنوب کرمان عزیمت و به مردم خدمت کنند که دانشگاه علوم پزشکی جیرفت توانسته در راستای این هدف نیروهایی تربیت کنند که در دورتریین روستاها خدمت می کنند.

کمالی با اشاره به فعالیت ۵۲ عضو هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان داشت: در حال حاضر چهار دانشکده ۱۱ رشته و یک مرکز اموزش سلامت کهنوج مشغول تربیت نیروی بومی مود نیاز منطقه هستند.

عباس حسام‌عارفی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: با تأسیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یکی از دغدغه‌های رئیس وقت دانشگاه طراحی نمادی برای دانشگاه بود که علاوه بر داشتن نشانه‌های علم و دانش پزشکی نمادهای تمدن کهن حاشیه هلیل‌رود را هم داشته باشد و همچنین الهام گرفته از فرهنگ شهادت باشد.

وی افزود: ریاست فعلی دانشگاه نیز در بدو ورود خود تأکید جدی بر طراحی نمادی برای دانشگاه که دارای هویت، صلابت، غرور آفرینی و معانی مرتبط با تمدن باستانی حاشیه هلیل‌رود و دارای نمادهای علم و دانش پزشکی و فرهنگ شهادت باشد، داشتند که با کسب مجوزهای لازم روند تغییر آرم دانشگاه آغاز شد.

حسام‌عارفی تصریح کرد: بعد از اعلام فراخوان عمومی برای طراحی آرم جدید حدود ۱۰۰ طرح مختلف از طراحان به دست ما رسید که از بین طرح‌های رسیده طرح یک طراح خوش‌ذوق بومی انتخاب شد و مورد تأیید شورای گسترش وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی با اشاره به ویژگی‌های نماد جدید دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: آرم جدید دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با الهام از دروازه تمدن جیرفت است که علاوه بر این بدان معناست که ورود به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به منزله ورود به دروازه علم و دانش است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: همچنین در این طرح از نقش جام نماد علم پزشکی، کتاب و قلم نمادهای علم و دانش استفاده شده است و شکل کلی آرم به شکل گل لاله است که در فرهنگ ما نماد شهادت است.

تصاویر: محمدرضا براهام