تصاویر سفر یکروزه خبرنگاران به منطقه رمون
توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 24, 2018 زمان انتشار: 11:23 ب.ظ کد خبر: 2999

رمون، زیبا و با ظرفیت بالا اما فاقد راه مناسب

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی لوار ، منطقه رمون از مناطق زیبا و شگفت انگیز بخش ساردوئیه جیرفت است.
اما این منطقه با وجود ظرفیت های بی نظیری در بخش معدن، باغبانی، داروهای گیاهی و… از قطار توسعه عقب مانده است.
در واقع این منطقه بزرگ، هنوز یک راه خوب برای تردد ندارد.
همیشه شعار دولتمردان ما این بوده است که ترتیبی اتخاد شود که جلوی مهاجرت روستائیان به شهر گرفته شود، چرا که روستائیان منبع تولید هستند و اگر نباشند شهرها با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند شد.
اما چگونه؟! مردمی که هنوز یک راه مناسب برای تردد ندارند، مردمی که در این زمان هنوز نمی توانند با گوشی تلفن همراه خود با دنیای خارج از این منطقه ارتباط برقرار کنند.
این مردم را چگونه می توان در روستا نگه داشت؟! مردمی که اگر نیمه شب بیمار شوند چگونه با این راه خطرناک و نامناسب خود را به شهر برسانند؟!
امروز طی سفری که با همکاران خبرنگار به این منطقه داشتیم واقعا مهمان نوازی مردم این منطقه ما را شرمنده کرد. روستائیانی که نجابتشان اجازه نمی داد لب به سخن بگشایند و از مسئولین گلایه کنند.
تا اینکه با سوال خبرنگاران در مورد مشکلات منطقه لب به سخن گشودند.
پیرمردی میگفت: همین دیشب برادرم را زنبور نیش زد و تا صبح در رنج بود اما به علت راه نامناسب و خطر در شب، نتوانستیم او را به بیمارستان برسانیم.
یکی دیگر از اهالی منطقه می گفت: ما هیچ چیز از مسئولین نمی خواهیم فقط جاده ما را درست کنند که واقعا برایمان رفت و آمد سخت است.
یکی دیگر از اهالی از نبود آب آشامیدنی سالم گلایه کرد..
و …..
در واقع به یک نتیجه میتوان رسید؛ که اگر راه این منطقه مناسب بود با وجود ظرفیت های بی نظیر منطقه در بحث معدن، مرکبات، گردو، توریست و… ما جوانانی بی کار در این منطقه نداشتیم و رونق بسیار خوبی تمام منطقه را فرا می گرفت.

تصاویر: محمدرضا براهام