نماینده مردم جیرفت در مجلس در بازدید از نمایشگاه جهاددانشگاهی:
توسط: لوار ما
تاریخ: مارس 8, 2023 زمان انتشار: 1:32 ب.ظ کد خبر: 14478

حمایت مجلس از جهاددانشگاهی/ورود خوب این نهاد برای تولید بذرهای هیبریدی

نماینده مردم جیرفت و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان حمایت مجلس از جهاددانشگاهی و ورود این نهاد برای تولید بذرهای هیبریدی اظهار کرد: اگر جهاددانشگاهی در این حوزه وارد کند می تواند از برکت ها در این حوزه نیز بهره مند شود.

به گزارش لوار ما به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در بازدید از نمایشگاه «معرفی گزیده ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی» اظهار کرد: هر جا در مجلس شورای اسلامی بحث بودجه و برنامه‌های حمایتی بوده سعی کردیم از جهاددانشگاهی حمایت کنیم.
این عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اهمیت تولید بذرهای هیبریدی گفت : ۱۲۳ میلیون دلار برای این بذرها هزینه می‌شود ادامه داد: اگر چه جهاددانشگاهی نیز در این رابطه اقداماتی را انجام داده است اما باید تولیدات از نمونه خارجی بهتر باشند تا کشاورزان ما با اطمینان خاطر از آن ها استفاده کنند.
وی با بیان این که در زمینه تولید بذرها پنج هزار درصد سود وجود دارد، اظهار کرد: اگر جهاددانشگاهی در این حوزه وارد کند می تواند از برکت ها در این حوزه نیز بهره مند شود.
اعظمی تاکیدهای کمیسیون کشاورزی مجلس را تولید محصولات ارگانیک و عدم استفاده از سموم ذکر کرد و گفت: در این زمینه جای کار بسیاری وجود دارد و جهاددانشگاهی نیز می تواند در این حوزه ورود کند.
دامپروری و کشاورزی موضوع دیگری بود که این نماینده مجلس به آن اشاره کرد و افزود: پرورش شتر از مزیت های کشورمان است که جهاددانشگاهی با توجه به توضیحاتی که در کمیسیون ارایه داده است در این حوزه قدم‌هایی برداشته است که باید نتایج آن را مردم احساس کنند.
وی در پایان از فعالیت تمام جهادگران تشکر کرد.

گفتنی است، نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» با شعار «جهاددانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان» و با هدف آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دستاوردهای این نهاد از روز شنبه (۱۳ اسفندماه) آغاز شده است و امروز سه‌شنبه (۱۶ اسفندماه) در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی به کار خود پایان داد.