توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 9, 2018 زمان انتشار: 2:43 ق.ظ کد خبر: 2764

جشن‌ روز خبرنگار در جیرفت به روایت تصاویر

به گزارش سایت لوار ما ، شامگاه امشب ۱۷‌مرداد آیین بزرگداشت روز خبرنگار با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، خانواده شهید عمرانی و اصحاب رسانه جنوب استان کرمان در تالار باغ شیرین جیرفت در فضایی صمیمی برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن توسط سیدحسن طیبی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان آغاز شد.

حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد ضمن تبریک روز هفده مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید عمرانی و شهدای خبرنگار و خبرنگار مرحوم علی مختاری و سایرین گفت: جشنواره منطقه ای مطبوعات با همکاری سایر استانها در جنوب کرمان برگزار خواهد شد

وی با اشاره به بحث کاغد که دغدغه مدیران مسؤل نشریات است گفت: روز گذشته سلطانی معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در کرمان حضور پیدا کرده بود اظهار کرد که برای نشریات کشور سالانه ۳۵۰هزار کاغذ نیاز است و مشکل از وزارت جهادکشاورزی و منابع طبیعی کشور که است مجوز برداشت نمیدهد

اسحاقی افزود: خوشبختانه ۲۵۰هزارتن کاغذ وارد کشور شده و دوستان دغدغه نداشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به فعالیتهای خانه مطبوعات جنوب کرمان گفت: بحث منفک کردن خانه مطبوعات چون شائبه اختلاف را ایجاد میکند مورد نظر نیست.

اسحاقی افزود: زیرساختهای فرهنگی بیشتری برای جنوب استان نیاز است و از علاقمندان دعوت میشود به سمت راه اندازی موسسات روی بیاورند

در ادامه، دکتر بختیار مجاز رئیس مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: گرامی میداریم یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه بخصوص شهید صارمی و شهید عمرانی و همچنین طلب آمرزش داریم برای مرحوم مختاری خبرنگار جیرفت.

وی افزرد: برای تدارک روز خبرنگار ستاد بزرگداشتی تشکیل دادیم که این برنامه به بهترین نحور ممکن برگزار شود

دکتر مجاز در بحت اهمیت رسانه افزود: وقتی رسانه رکن چهارم دموکراسی است و از آنجا که جرم مطبوعاتی در دادگاه ویژه  مطبوعات و با حضور هیئت منصفه برگزار میشود دلیل محکمی بر اهمیت رسانه و نقش آن در اصلاح جامعه است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان از اصحاب رسانه خواست مدافع جایگاه خبرنگاری باشند و گفت: وقتی خدا به قلم قسم میخورد نشان از قداست و اهمیت این جایگاه است و نباید خدای نکرده شأن قلم به ثمن بخس فروخته شود.

وی با اشاره به تعدد نشریات و پایگاههای خبری در جنوب کرمان اظهار کرد: به جرأت میگویم اگر خبرنگاران جنوب به مدت یکماه با هم متحد باشند میتوانند تاثیر بسزایی در همه زمینه ها در استان داشته باشند و متاسفانه برخی موارد شاهد تضادهایی بین اصحاب رسانه هستیم که این تضاد باید برطرف شود.

دکتر مجاز در پایان از مدیران خواست که از جایگاه رسانه مطلع باشند و تجلیل ادارات و ارگانها از خبرنگاران باید در شان جایگاه اصحاب رسانه باشد.

همچنین در این مراسم، تعدادی از خبرنگاران نقطه نظرات، گلایه ها، راهکارها و پیشنهادهای خود را بیان کردند.

در انتهای این مراسم از طرف مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از خانواده خبرنگار شهید عمرانی و خانواده خبرنگار مرحوم علی مختاری تجلیل شد

تصاویر: محمدرضا براهام