توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 19, 2019 زمان انتشار: 4:13 ب.ظ کد خبر: 5873

بزرگداشت روز شعر و ادب پارسی در جنوب کرمان/ ۴۶تصویر

مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب پارسی با حضور جمعی از مسئولان و شاعران در جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، علیجان سلیمانی مدیر انجمن شعر جنوب کرمان ضمن تبریک روز شعر و ادب پارسی گفت: روز بیست و هفتم شهریور، سالروز درگذشت شهریار، شاعر معاصر ایرانی (۱۲۸۵ تا ۱۳۶۷) ، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.

او افزود: در فرهنگ ایرانیان، زندگی با شعر آغاز و با شعر بدرقه می شود، کودک در گاهواره، لالایی می شنود و از همان آغاز به شعر اُنس می گیرد و پس از مرگ نیز آرایه مزارش، شعری است که برایش می سرایند.

سلیمانی تصریح کرد: این آمیختگی ما با شعر و تأثیری که شعر بر فرهنگ و روحیات و رفتار ما می گذارد، ضرورت پرداختن به آن و ضرورت پاسداری از حریم این عنصر اعجاز آفرین را بیشتر می‌کند.

در این مراسم شاعران از هفت شهرستان جنوبی استان کرمان حضور داشتند و ضمن تبریک روز شعر و ادب پارسی شعرهای زیبای خود را قرائت کردند.

مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، باحضور دکتر افتخاری معاون هنری و سینمایی اداره کل,حسن احمد یوسفی معاون توسعه مدیریت و منابع و مسئول حراست اداره کل و با حضور  شاعران جنوب کرمان، مهندس ابوسعیدی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری جیرفت، مهندس مشایخی رئیس شورای اسلامی شهر در کانون فرهنگی و تربیتی سبزواران برگزار شد