توسط: لوار ما
تاریخ: مارس 10, 2023 زمان انتشار: 1:45 ب.ظ کد خبر: 14490

برگزاری چهارمین نشست آموزشی شعر رضوی در ارزوئیه/ تصاویر

چهارمین نشست آموزشی شعر رضوی، 19اسفندماه 1401 با حضور هنرمندان، شاعران و مسئولین فرهنگی استان و شهرستان، در ارزوئیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، در ابتدای این نشست آموزشی، دکتر محمد مسعودی شهردار ارزوئیه به بیان تاریخ و فرهنگ شهرستان ارزوئیه پرداخت.

سپس  مسوول کانون شاعران آیینی استان کرمان نیز گفت: در سال‌های اخیر بویژه در این یکی دوسال گذشته، شاعران آیینی استان کرمان توانسته‌اند توانمندی بسیار خوبی را در این زمینه از خود نشان دهند و برگزاری پرشور و باشکوه کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها، جشنواره‌ها و سوگواره‌های متعدد مناسبتی و استقبال چشمگیر شاعران از این محافل ادبی، گواه محکمی بر این مدعاست.
محمدعلی عرب نژاد افزود: خوشحالم که می‌بینم مسوولین شهرستان ارزوییه با دیدِ وسیع در حوزه‌ی ادبیات، به فعالیت‌های فرهنگی شهر توجه می‌کنند و در‌نتیجه امروز شاهد سروده‌های فاخری از شاعران این شهرستان بودیم.

در ادامه نیز سیدعلی منصوریان دبیر اجرایی جشنواره شعر رضوی ضمن بیان گزارش کوتاهی از روند برگزاری این جشنواره در سال های متمادی، خواستار شرکت شاعران منطقه در بیست و هشتمین جشنواره سراسری شعر رضوی شد.

لازم به ذکر است در این نشست، کارگاه های آموزشی تاریخچه و آسیب شناسی شعر آیینی،ادبیات داستانی، ادبیات رسانه، ادبیات نمایشی و داستان نویسی نوسط اساتیدی نظیر حسین سبزه صادقی، علی ملازاده، عباس مولایی، دکتر فریبا دانشور، دکتر مریم مداح و سیدعلی منصوریان برگزار شد و شرکنت کنندگان به بحث و تبادل نظر در این رابطه پرداختند.

در پایان شاعران پیشکسوت و جوان استان و شهرستان نظیر محمدرضا براهام، سمیه نوروزی، محمدعلی احمدی نزاد، حسین حمزه، رقیه میرزاده، یوسف پذیرش، مهدی نظری، حدیث ضیغمی نژاد، ستاره امیرطاهری به شعرخوانی آیینی پرداختند.