پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه جیرفت:
توسط: لوار ما
تاریخ: آوریل 26, 2019 زمان انتشار: 6:02 ب.ظ کد خبر: 4715

برخی مدعیان انقلابی‌گری افراد منفعت‌ محور هستند/ این افراد مانع پیشرفت نظامند

امام جمعه جیرفت گفت: آن کسی که مدعی انقلابی‌گری هست چه در لباس اصولگرایی و چه در لباس اصلاح‌طلبی، اما از پرتو سوءاستفاده‌ از بیت‌المال تمام فرزندانش شاغل و خود و خانواده‌اش دارای خانه و ماشین هستند، اینها افراد منفعت‌محورند.

به گزارش پایگاه خبری لوار به نقل از خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهار داشت: سوال مردم این است که با وجود این همه بودجه، کار، فعالیت، نعمت‌های الهی و امکانات چرا طعم شیرین خدمات نظام کمتر احساس می‌شود؟ باید پاسخ داد که با شناخت از گروه‌های تاثیرگذار درون نظا در گروه‌بندی ابتدایی، مردم از اصولگرا، اصلاح‌طلب، کارگزاران، چپ و راست نام می‌برند ولی در واقع تقسیم‌بندی گروه‌های نظام به صورت انقلابی و غیر انقلابی است.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: گروه انقلابی در واقع گروه خدمت‌رسان، ولایتمدار، استفاده‌ حداقلی از بیت‌المال و زمینه‌ساز ظهور منجی است و داشتن برچسب اصولگرا یا اصلاح‌طلب مهم نیست و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهید احمدی روشن‌ها از این جنس بودند و خدمات ماندگار و موثر توسط نیروهای خدوم انقلابی است.
وی افزود: در همین شهر جیرفت مدیری سراغ دارم که بازدید و بازرسی از شهرها و روستاهای جنوب استان کرمان را با بنزین و ماشین شخصی انجام می‌دهد تا از بیت‌المال کمتر استفاده شود.
سعادت‌فر عنوان داشت: در جریان سیل، جریان انقلابی خدمت‌رسانی می‌کند و بسیجیان مخلصی که در دوران جنگ بَدَن خودشان را روی سیم‌خاردار قرار می‌دادند، اکنون کمر خود را برای سوار شدن سیل‌زدگان به خودرو، پِلّه می‌کنند.
وی ابراز داشت: گروه دوم که منفعت‌محور، سلبریتی‌ها، اشرافی‌ها، افراد زالوصفتِ در لباس خدمت هستند که خدمات، انرژی و منابع نظام را مصرف کرده ولی مانع پیشرفت نظام هستند.
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: در گروه منفعت‌محور هم هر دو تفکر اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود دارند و ویژگی اول افراد این گروه این است که با سوءاستفاده و سرقت از بیت‌المال، با حفظ ظواهر قانونی ولی با استفاده از رانت پُست، مقام، اقوام، حزب، جناح، پارتی و نفوذ فعالیت‌های اقتصادی قابل توجهی دارند
وی خاطرنشان کرد: چه می‌شود که گاهی یک جوان برای گرفتن ۱۰ یا ۲۰ میلیون تومان وام جهت ایجاد شغل به صدها درب بسته می‌خورد اما شخصی با داشتن یک عقبه‌ سیاسی، میلیاردها تومان وام دریافت می‌کند یا هکتار هکتار زمین‌ها را به بهانه کشاورزی سینه کرده و تسهیلات بانکی، وام‌های خشکسالی و حتی پروژه‌های عمرانی را به نفع خودشان مصادره می‌کنند.
سعادت‌فر افزود: چه می‌شود در خانه برخی از لیدرهای سیاسی که دم از خدمت به مردم می‌زنند حتی یک نفر بیکار پیدا نمی‌شود و تمامی جوانان تحصیل کرده و بی‌سواد طایفه‌ی آن‌ها، همه شاغل هستند.
سعادت‌فر بیان داشت: آن کسی که مدعی انقلابی‌گری هست چه در لباس اصولگرایی و چه در لباس اصلاح‌طلبی، اما از پرتو سوءاستفاده‌ از بیت‌المال تمام فرزندانش شاغل و خود و خانواده‌اش دارای خانه و ماشین هستند و بدانید اینها افراد منفعت‌محورند و هرگز بویی از انقلاب و انقلابی‌گری نبرده‌اند.
وی عنوان کرد: همچنین ویژگی دوم گروه منفعت‌طلب این است که اهل کار خیر و کار راه‌اندازی و گره‌گشایی از مومنان نیستند، هنگامی که آدم مومن به آنها مراجعه می‌کند با ۱۰۰ دلیل قانونی جواب رَد می‌دهد و اما وقتی نوبت خودش بود با ۱۰۰ تبصره کار را انجام می‌دهد.
سعادت‌فر گفت: استفاده از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف، ویژگی سوم گروه منفعت‌طلب بوده حتی تطمیع، تهدید، تخریب و تهمت انجام می‌دهند و لباس‌شان به ظاهر خدمت و در واقع خائن به نظام هستند و در انتخابات پشت سر یک کاندیدای شورای شهر ، مجلس یا ریاست جمهوری مخفی شده و با استفاده‌ از نفوذ و توزیع آرد، برنج، غذا و لوازم‌التحریر رای جمع کرده اما نه برای توسعه جامعه بلکه دانه‌ای می‌پاشند برای صیادی آینده‌ خود و هر کسی که به آنها خدمت کند حامی و مبلغ او شده و او را خادم به انقلاب معرفی می‌کنند در حالی که خادمین خودشان را خادمین نظام معرفی می‌کنند.

تصاویر: محمدرضا براهام