توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 31, 2019 زمان انتشار: 1:17 ب.ظ کد خبر: 5784

اولین جشنواره استانی صنعت چاپ در جنوب کرمان برگزار شد

 اولین جشنواره استانی صنعت چاپ جنوب کرمان با حضور پیشکسوتان و نوآوران این صنعت در جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در اولین جشنواره استانی صنعت چاپ جنوب کرمان، که در سالن بیمه ایران شهر جیرفت برگزار شد،ضمن ابلاغ پیام وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالین حوزه چاپ گفت :صنعت چاپ به عنوان یک صنعت پیشرو در جهان است و به عنوان یکی از محورهای اشاعه فرهنگ ،نقش کاربردی را در جوامع ایفا می کند ؛بشر توانست بوسیله انتشار کتاب ،مجله های مختلف و با گردش اطلاعات و دانش به توسعه علمی و فرهنگی دست یابد .
حسین اسحاقی افزود:صنعت چاپ در دنیای امروز علاوه بر بخش فرهنگی از ظرفیت بالایی در حوزه اقتصاد نیز برخوردار است به طوریکه یکی از مهمترین رکن های اقتصاد غیر نفتی محسوب میشود .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد :چاپ به دلیل اشتغال زیاد و گردش مالی بالا جزو صنایع مهم کشور است .
ایشان با اشاره به اینکه پنج درصد از صنعت چاپ در حوزه چاپ کتاب هست گفت : این یعنی اینکه صنعت چاپ به لحاظ محتوایی معنای فرهنگی دارد .
وی در این زمینه اظهار داشت :اهمیت این صنعت باعث شد تا با تا تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۱ شهریورماه به عنوان روز صنعت چاپ نامگذاری گردد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، اظهار داشت: از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرحی ارائه شده که بخش صنعتی چاپ به وزارت صمت و بخش تولید محتوای آن در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
وی، اضافه کرد: از آنجا که بودجه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود است و بیشتر آن صرف تولید محتوا می شود بنابراین این طرح از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد شده است
در مراسم پایانی اولین جشنواره استانی صنعت چاپ در جنوب کرمان ،از فعالیت مستمر پیشکسوتان ،کارگران ،فعالین حوزه چاپ با اهدا لوح تقدیر قدر دانی شد
شایان ذکر است در جنوب کرمان ،۵۷ چاپخانه در حوزه صنعت چاپ فعالیت دارند.