پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 26, 2018 زمان انتشار: 1:10 ب.ظ کد خبر: 4199

اختتامیه نهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت در جیرفت برگزار شد/ تصاویر

به گزارش لوار، حجت السلام رضا سعادت فر امام جمعه جیرفت در ائین اختتامیه نهمین جشنواره سراسری شعر فارسی یادمان ولایت که در سالن نمونه ابرار شهر جیرفت برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که جیرفت شهر دارالولایه، میهمان عزیزانی است که برای یاد اوری خاطرات حضور مقام معظم رهبری در این شهر، حضور یافتند.

حجت الاسلام رضا سعادت فر با اشاره به رشادت های مردمان این دیار در تمامی دوران ها، تصریح کرد: یکی از افتخارات جیرفت این است که نامش با نام سرداران بزرگی گره خورده در همه جا با نام انها شناخته شده است که نقش خود را در دفاع از انقلاب اسلامی و ارزشهای ان به خوبی ایفا کردند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از خصوصیات اخلاقی مردم جیرفت، افزود: مردم این دیار خونگرم و عاشق اهل بیت علیه السلام هستند و همه ساله مجالس مذهبی زیادی برگزار می کنند.

وی خطاب به مهمانانی که از تهران در این مراسم حضور داشتند، اظهار داشت: مردم جیرفت از شما بزرگواران درخواستی دارند، ان اینکه سلام انها را خدمت مقام معظم رهبری مدظله العالی ابلاغ کنید و به ایشان به فرمایید مردم جیرفت ارزوی دیدار با شما را دارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم این دیار با وجود همه مشکلاتی که با انها دست و پنجه نرم می کنند اما عشق و علاقه انها به ولایت و رهبری روز به روز بیشتر می شود.

حجت الاسلام سعادت فر در پایان سخنان خود گفت:، امیدوارم سفر شما به جیرفت، زمینه ساز حضور این مردم در محضر رهبری باشد، اگر این امر محقق شود مردم جیرفت دعاگوی شما خواهند بود.

در این مراسم، رئیس هیات امنا موسسه فرهنگی یادمان ولایت سید محمد حسینی با اشاره به ویژگی مقام معظم رهبری مدظله العالی اظهار داشت: نکته قابل توجه درباره رهبری، این است که ایشان گاهی اوقات در مورد اتقاقات اینده قاطع و بدون تردید سخن می گوید.

وی یاداور شد: امام خمینی رحمت الله علیه نیز در زمان حیات، برخی اتفاقات اینده پیش بینی می کردند و بر همین مبنا است که رهبری هم مطالبی را در مورد اینده بیان می کنند..

وی افزود: شاید در گذشته کمتر کسی در مورد رژیم صهیونیستی باور می کرد که مردم فلسطین می توانند در برابر انها مقاومت کنند اما دیدیم چند روز قبل با شلیک موشک های پی در پی حزب الله، ظرف مدت دو روز رژیم صهیونیستی اعلام آتش بس کرد.

حسینی با اشاره به برجام گفت: در مورد برجام رهبری گفتند من خوشبین نیستم، ولی اقایان اصرار کردند، رهبری نکاتی را گفتند و فرمودند بروید اما مشروط به اینکه نکات را رعایت کنید اما امریکا هیچ وقت به تعهداتش عمل نکرد.

وی تصریح کرد: اگر ما نگاه نافذ و تیزبین رهبری را در تمامی امور مدنظر قرار دهیم مشکلات قطعا کمتر خواهند شد.

این مسئول با اشاره به حضور فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه در اختتامیه نهمین جشنواره یادمان ولایت، گفت: امشب فردی امین به رهبری، یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در جمع ما حضور داشته و مهمان ماست.

وی افزود: یکی از پروژه عظیم ساخت سد کرخه، بزرگترین سد است، که این پروژه با نظارت فتاح مهندسی و ساخته شده است.

حسینی گفت: از سایر خدمات فتاح، می توان به افزایش مستمری مددجویان، اشتغالزایی و کمک به ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه اشاره کرد که در زمان ریاست وی، صورت گرفته است.

فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی رحمت الله، نیز در این مراسم ضمن تبریک اعیاد ولات پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله گفت: توفیقی شد، در جمع شما مردم عزیز باشم و در اختتامیه این جشنواره حضور داشته باشم.

وی به دوران تبعید مقام معظم رهبری مدظله العالی اشاره کرد و گفت: رهبر عزیز ما در برهه ای از زمان، مدتی را در شهر شما اقامت کردند، حضور ایشان در این شهر مایع خیر و برکت شد و این شور و شعف شما مردم به همین دلیل است.

کسانی که به خدا تکیه کرده و توکل کنند، مانند رهبری متصل به خدا می شوند و اگر ولایت پذیر بوده و در خط رهبری حرکت کنیم، هرگز دغدغه ای نخواهیم داشت.

وی به جمله ای از امام رحمت الله علیه اشاره کرد و افزود: ولایت فقیه مثل ولایت رسول الله اس، پس اصل ولایت را کوچک نشماریم.

شایان ذکر است: اختتامیه نهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت با حضور فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه، سید محمد حسینی رئیس هیات امنا موسسه فرهنگی یادمان ولایت، اسفندیار قره باغی خواننده انقلابی، جمعی از مسئولین و مردم برگزار شد.

یادآور می شود: در این مراسم نفرات برتر بخش شعر فارسی یادمان ولایت اشعار خود را قرائت کردند و اسفندیار قره داغی نیز سرود خواند و در پایان از اسفندیار قره باغی خواننده انقلابی تجلیل شد.

تصاویر: محمدرضا براهام