توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 24, 2018 زمان انتشار: 11:29 ق.ظ کد خبر: 3769

آغاز کشت چغندرقند پاییزه برای اولین بار در جنوب کرمان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:عملیات اجرایی کاشت چغندرقند پاییزه در سطح ۴۰۰ هکتار و هدف گذاری ۳۰ هزار تن تولید برای اولین بار به صورت تجاری در جنوب کرمان آغاز شد .

به گزارش خبرنگار نشریه و پایگاه تحلیلی خبری لوار ما،فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در جهت مدیریت و اصلاح الگوی کاشت با تاکید بر مصرف بهینه آب ، بهینه کردن سطوح کاشت محصولات آسیب‌پذیر، مزیت نسبی تولید و پتانسیل منحصر جنوب کرمان در تولید خارج از فصل محصولات زراعی، عملیات اجرایی کاشت چغندرقند پاییزه در سطح ۴۰۰ هکتار و هدف گذاری ۳۰ هزار تن تولید برای اولین بار به صورت تجاری آغاز شد .

وی افزود : برای اجرای هرچه مطلوب تر طرح با جلب مشارکت یکی از کشاورزان پیشرو و نمونه غیربومی در این زمینه و عقد قرارداد تضمین خرید توسط کارخانجات استان های همجوار تحقق این مهم در دستور کار و اولویت قرار گرفت.

رستگاری تصریح کرد : به منظور حصول عملکرد و تولید دلخواه و مشورت محققین برای کاشت از ارقام هیبرید خارجی پالما و ویکو استفاده شده است به علاوه کلیه سطوح کاشت به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می باشد .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد : با توجه به سوابق تحقیقات انجام شده در منطقه و استان های هم اقلیم و حصول عملکردهای بالا توأم با عیار قابل توجه و مطلوب ، امید است با تحقق اهداف کمی پیش بینی شده بتوانیم در جهت اصلاح الگوی کاشت منطقه و حتی فراهم کردن زمینه توسعه صنعت فرآوری محصول نیز در آینده گامی موثر برداریم.
انتهای پیام/
مژگان سنجری خبرنگار نشریه و پایگاه تحلیلی خبری لوار ما