توسط: لوار ما
تاریخ: ژانویه 21, 2019 زمان انتشار: 8:14 ب.ظ کد خبر: 4271

آغاز بهره برداری از طرح گازرسانی به جنوب استان کرمان با حضور دکتر جهانگیری/ تصاویر

با حضور معاون اول رییس جمهور طرح گازرسانی به جنوب استان کرمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری لوار ما، دكتر اسحاق جهانگيري عصر امروز (دوشنبه) درجريان سفر به استان كرمان با حضور در جيرفت، ضمن بهره برداري از خط انتقال گاز كهنوج به جيرفت، طرح گازرساني به شهرستانهاي جيرفت، نرماشير و فهرج و نيز گازرساني به ۷۸ روستا و شهرك صنعتي در جنوب استان كرمان را مورد بهره برداري قرار داد.
معاون اول رييس جمهور همچنين در مراسم بهره برداري از طرح گازرساني به جنوب استان كرمان با اشاره به سخن آمريكاييها كه گفته بودند ملت ايران نمي توانند جشن چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي را برگزار كنند، تصريح كرد: امسال مردم ايران در ۲۲ بهمن نشان خواهند داد كه جشن چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي با شكوه تر از گذشته برگزار خواهد شد.
وي با بيان اينكه مردم جيرفت مردماني بزرگوار و قدرشناس هستند، به حضور خود در اين شهر بعنوان مسئول جهاد سازندگي در اوايل انقلاب اسلامي اشاره و خاطر نشان كرد: مردم اين منطقه حق بزرگي بر گردن من دارند و دو دوره افتخار نمايندگي آنان در مجلس شوراي اسلامي را دارم.
دكتر جهانگيري با شااره به اينكه علي رغم محدوديت ها و تنگناهايي كه كشور با آن روبرو است اما پيشرفت ها و دستاوردهاي بزرگي پس از انقلاب اسلامي در كشور حاصل شده است، ‌افزود: اگر شرايط پيش از انقلاب اسلامي را با وضعيت فعلي كشور مقايسه كنيم مي بينيم كه امكانات، زيربناها،‌ رفاه مردم،‌وضعيت صنعت و كشاورزي نسبت به زمان پيش از انقلاب اسلامي قابل مقايسه نيست و در همه بخش ها به بركت خون شهدا و پايمردي ملت ايران به نقطه اي رسيده ايم كه در سطح جهان قابل ارائه است.


معاون اول رييس جمهور افزود: مخازن گازي ايران قرن ها در اين كشور وجود داشته اما مردم از نعمت گاز برخوردار نبودند. دولت يازدهم سرمايه گذاري وسيعي در يكي از بزرگترين مخازن گازي جهان كه در پارس جنوبي قرار دارد انجام داد و ميزان برداشت از اين مخزن گازي كه تا آن زمان روزانه ۲۸۵ ميليون متر مكعب بود امروز به بيش از ۶۰۰ ميليون متر مكعب در روز رسيده است.
وي ادامه داد: براي به توليد رسيدن هر فاز اين مخزن چندين ميليارد دلار سرمايه گذاري شده و چند هزار كيلومتر شبكه لوله گذاري به اجرا رسيده تا گاز به سراسر كشور برسد و مردم بتوانند از اين نعمت برخوردار گردند.
دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه امروز هيچ كشوري از نظر شبكه گاز رساني به مردم در سطح ايران نيست، گفت: همانگونه كه مردم پايتخت كشور از نعمت گاز برخوردار هستند، مردم فهرج، نرماشير، كهنوج و همه نقاط ديگر استان كرمان بايد مانند مردم تهران بتوانند از نعمت گاز برخوردار شوند.
معاون اول رييس جمهور در ادامه با بيان اينكه در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، كشور در همه بخش ها از جمله ريل، صنعت، تكنولوژي و فناوري هاي نوين به نقطه قابل اتكايي رسيده كه مي تواند خيز بلندي در جهت توسعه انجام دهد.


وي افزود: دشمني آمريكا و كشورهاي غربي با جمهوري اسلامي ايران لحظه اي پايان نيافته و امروز نيز آمريكا احساس مي كند كه بايد با جمهوري اسلامي ايران مبارزه كند و مردم ما را تحت فشار قرار دهد.
دكتر جهانگيري افزود: با وجود همه توطئه هاي آمريكا براي ممانعت از فروش نفت ايران، جلوگيري از انتقال پول و واردات كالاهاي ضروري مانند دارو، به فضل الهي به ميزاني كه نياز داريم با همت مديران توانمند وزارت نفت توانسته ايم نفت بفروشيم و امروز كشورهاي متعددي علاقمند به خريد نفت ايران و همكاري با ما هستند.
معاون اول رييس جمهور اضافه كرد: خوشبختانه موفق شده ايم كالاهاي اساسي و دارو را به ميزان مورد نياز و با قيمت مناسب تهيه كنيم و در اختيار مردم قرار دهيم.
وي با بيان اينكه آمريكا قطعاً در تحريم ملت ايران در دنيا روسياه است، گفت: آمريكا از يك توافق بين الملي خارج شده و در بحث اجراي تحريم ها نيز همچون حوزه سياسي شكست خورده است چرا كه ملت ايران همچنان سربلند است و روند توسعه را طي مي كند.


دكتر جهانگيري با بيان اينكه ما با استقامت، انسجام، وحدت و اميد به آينده و توانمندي و كارآمدي نظام، قادر هستيم همه مشكلات كشور را پشت سر بگذاريم، افزود: البته مردم در برخي از كالاها با مشكل گراني روبرو هستند و به آنان فشار مي آيد. دولت در سال جاري تصويب كرد كه براي خانوارهايي كه درآمد آنها كمتر از ۳ ميليون تومان است، به تعداد اعضاي خانوار از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان سبد حمايتي توزيع شود كه مرحله نخست آن در حال انجام است كه اميدوارم بتوانيم مراحل بعدي را نيز اجرا كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه دولت به دنبال فرصتي است كه بتواند دغدغه هاي معيشتي مردم را كم كند، خاطر نشان كرد: دولت تلاش كرده است محصولات كشاورزي را با قيمت بالا از كشاورزان خريد كند تا توانمندي مالي آنان را بالا ببرد.
دكتر جهانگيري افزود: دولت هر كيلو گرم گندم را ۱۶۰۰ تومان از كشاورزان خريداري مي كند و آن را به قيمت هر كيلو ۶۰۰ تومان به نانوايي ها مي دهد تا تبديل به نان شده و در اختيار مردم قرار گيرد و ما به التفاوت آن را نيز دولت پرداخت مي كند.
معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه بايد براي آب آشاميدني جيرفت كه كيفيت مناسبي ندارد كاري انجام دهيم، تصريح كرد: در بودجه سال آينده منابعي قرار خواهيم داد تا از سد جيرفت آب با كيفيت براي آشاميدن مردم اين منطقه تامين كنيم.
وي با اشاره به اينكه براي زيرساخت هاي كل منطقه جنوب كرمان بايد رديفي در بودجه قرار دهيم تا اين زيرساخت ها تكميل شود، گفت: وزير راه و شهرسازي كلنگ اتصال راه آهن جيرفت به راه آهن سراسري را به زمين زد و پيمانكار اين پروژه نيز طي مناقصه انتخاب شده است.
دكتر جهانگيري افزود: راه آهن جيرفت نه تنها بايد به راه آهن سراسري متصل شود بلكه بايد اين خط ريلي به جاسك و درياي عمان برسد و مي تواند به يكي از طلايي ترين مسيرهاي حمل و نقل كشور تبديل شود.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: در زمينه اشتغال و طرح هاي كشاورزي استان، وزير جهاد كشاورزي برنامه هاي خوبي تهيه كرده و رييس سازمان برنامه و بودجه نيز كه اخيراً به همه مناطق استان كرمان سفر كرده بود، گزارشي در اين خصوص تدوين كرده و برنامه هاي مناسبي براي تامين مسكن مردم استان تهيه شده كه بايد به زودي همه اين برنامه ها را در دولت تصويب و ابلاغ كنيم.


در اين مراسم وزير نفت هم ضمن تبريك گاز رساني به منطقه جنوب استان كرمان گفت: حدود ۴۰۰ ميليارد تومان براي اين طرح هزينه شده و اميدوارم زيربناي خوبي براي توسعه جنوب كرمان باشد.
مهندس زنگنه افزود: ۸۰ درصد جمعيت روستايي كشور و بيش از ۹۸ درصد جمعيت شهري از نعمت گاز برخوردار هستند كه اين موضوع شاخص بينظيري در دنيا محسوب مي شود